En ting er sikker. Det perfekte liv eksisterer ikke! Vi er alle mere eller mindre tilfredse med vores liv. Muligvis er du tilfreds med nogle områder af dit liv men ikke med andre. Måske er der balance mellem de områder og måske er der ikke. Måske er du mere utilfreds end gennemsnittet, du ved bare ikke.

Tilfredshed har en stor påvirkning på vores stressniveau. Mennesker der er meget utilfredse og frustrerede, har en øget risiko for stress, der er bare det med det at vi ofte slet ikke forbinder det med stress. Derfor overser vi også symptomerne på stress. Men hver gang vi er stressede eller frustrerede frigiver hjernen stresshormoner der via blodet bliver fordelt i hele kroppen.

Utilfredshed har ofte grobund i vores tanker, der bliver mere og mere negative og det bliver sværere og sværere at det gode i livet og de muligheder vi har.
Derfor er det vigtigt at tage hånd om de tanker, om ikke andet så for at gøre noget godt for vores stressniveau.

Vi vil derfor præsentere dig for en simpel metode. Faktisk er den så simpel at du måske slet ikke tror på den, men giv den en chance.

Lav en glædesbog. Køb en notesbog, gerne en med et motiv du kan lide og måske kommer til at smile lidt af. Så hver aften skal du skrive 3 ting du har været glad over, taknemmelig over eller stolt over den dag. Det kan være alt mellem himmel og jord, ting du har oplevet eller gjort, noget andre har gjort for dig, noget du har set eller hørt. Det vigtigste er at det positive og nyt ting. Og selvom det kan være svært så er de positive ting også i dit liv, nogle gange skal de bare findes i de små ting. Men ganske langsomt vil du opleve hvad denne lille øvelse gøre store forandringer for dig.

Det er begyndelsen til at se på dit liv med helt andre øjne.
God fornøjelse.

/AntiStressDivaerne